Klachtenreglement
De medewerkers van Team CAS gaan zorgvuldig te werk. Cliënttevredenheid staat namelijk voorop. Toch kan er iets fout gaan of iets gebeuren waar je het niet mee eens bent. Dan bestaat de mogelijkheid om een klacht in te dienen. Doe dit vooral, want wij willen het probleem graag oplossen en (waar nodig) onze hulp verbeteren.
Wie kan een klacht indienen?
Alle cliënten van Team CAS kunnen een klacht indienen. Dit kan namens jezelf, maar ook namens een jeugdige cliënt die tot jouw gezin behoort.
Wij nemen geen anonieme klachten in behandeling.
Procedure
Stap 1
Ben je als cliënt ontevreden dan kan je in gesprek gaan met de betreffende medewerker binnen Team CAS om je ontevredenheid uit te spreken. Een klacht indienen kun bij de medewerker zelf, maar dat kan je ook online doen via ons contactformulier.
Stap 2
Als het gesprek met de medewerker niet tot een oplossing leidt en de ontevredenheid gaat over de inhoud van de aanpak, kan er een gesprek plaatsvinden met de teamcoördinator. In principe zal dit gesprek plaatsvinden samen met de betreffende medewerker.
Stap 3
Is er na dit gesprek nog geen oplossing of wilt u liever geen gesprek, maar de klacht toch doorzetten? Dan zal geldt de klachtenprocedure van de organisatie waar de medewerker in dienst is. Geef dit aan bij de teamcoördinator. Hij of zij zal contact opnemen met de klachtenfunctionaris van de desbetreffende organisatie. De klachtenregeling is te vinden op de website van de organisatie zelf.